Rabu, 14 November 2012

Doa Akhir dan Awal Tahun Baru Hijjriyah

Barangsiapa yang membaca doa AKHIR tahun ini, maka syaitan akan berkata: “Hampalah kami di sepanjang tahun ini“.

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.siapa saja yang membaca doa ini, maka syaitan berkata :“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada tahun ini dan Allah binasakan aku satu saat ini juga. Dengan sebab membaca doa ini, Allah akan ampunkan dosanya setahun”

Barangsiapa yang membaca doa AWAL tahun ini, insyaAllah dirinya akan terpelihara daripada gangguan dan godaan syaitan di sepanjang tahun tersebut.

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selesai maghrib pada malam satu Muharram.Barang siapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :-“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini karena Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.

DOA AKHIR TAHUN

Bismillahirohmannirrohim
Washollohu alla sayidina muhamaddin waala ahlihi wa syohbihi wa sallam. Allahuma ma amiltu fihadihis sanati mimma nahaitani anhu. Falam atub minhu walam tardhohu walam tansahu wahalamta ala ba`da qudrotika alla ukuwbati illa taubati minhu ba`da jurati alla maksiatika fa inna astargfirukha fag firli wamma amiltu fimma mimma tardhohu wawaadtani allaihi sawaba faas alluka allohuma ya khariymu ya dzaldzalali wal ikhromi. Antataqoballahu mina thatho rojanni minka yakharimmu wa shollahu alla sayidina muhammadin nabiya umma wa alla ahlihi wa shobihi wa sallam.


“ Allah SWT bersalawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka. Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak ridha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau ridhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu. Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau mengabaikan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah bersalawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengkharuniakan kesejahteraan ke atas mereka”

DOA AWAL TAHUN

Bismillahirohmannirrohim
Washollohu alla sayidina muhamaddin waala ahlihi wa syohbihi wa sallam. Allahuma anta abadiul khodimu awallu.Wa alla fadlikal adhimi wujudikal muawali wahadaamu jadidu kod akhbala ilaina nasaalukal mismata.Fihiminasyaitoni waauliyaihi wajunudihi wal auna alahadihinafsilamaroti bisuui waistighollu bima yukhoronumi illaika julfa ya dzaldzalali wal ikhromi.Yaa arhamar rohiminna wa shollahu alla sayidina muhammadin nabiya umma wa alla ahlihi wa shobihi wa sallam.


“ Allah SWT bersalawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka. Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentara-tentaranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia. Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah bersalawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.”


Semoga Bermanfaat... Salam Ukhuwah Fillah





Judul: Doa Akhir dan Awal Tahun Baru Hijjriyah
Rating: 100% based on 99998 ratings. 4.5 user reviews.
By Unknown
Terimakasih Atas Kunjungan Sahabat... Silahkan tulis kritik dan saran di kotak komentar
Barakallahu Fiikum